DF100B | DF90A | DF70A
Efficiënt
Brandstofverbruik en het milieu hebben bij de ontwikkeling van deze nieuwe generatie Suzuki viertakt buitenboordmotoren voorop gestaan. Dankzij het revolutionaire “Lean Burn Control System” kan het motormanagement onder elke omstandigheid exact de minimaal benodigde hoeveelheid brandstof bepalen, waardoor er met een extreem arm mengsel gevaren kan worden. Deze technologie in combinatie met het multi-point injectiesysteem zorgt ervoor dat de DF100B, DF70A en DF90A een bijzonder laag verbruik kunnen realiseren, verreweg het laagste in hun klasse! Zoals alle Suzuki buitenboordmotoren met elektronische brandstofinjectie, voldoen ook de DF100B, DF70A en DF90A aan de strengste Europese emissie-eisen.
Leverbaar vanaf: € 10.499,-
Details
Klik op een tab voor meer informatie
Motortype: | 4-takt multipoint sequentiële brandstofinjectie |
Vermogen aan de schroefas: | 100pk / 90pk / 70pk |
Cilinders/opstelling: | 4 in lijn |
Cilinderinhoud: | 1.502 cm3 |
Aandrijfaslengte: | L = Langstaart: 508 mm X = Extra Langstaart: 635 mm |
Prijs: | € 10.499,- (DF70ATL) € 11.499,- (DF90ATL) € 11.499,- (DF90ATX) € 11.999,- (DF100BTL) |
Bovenstaande prijzen zijn inclusief 21% BTW en exclusief afleverings- en montagekosten. Hiermee vervallen alle voorgaande afgegeven prijzen.
Compleet geleverd inclusief:
Een laag geluidsniveau is natuurlijk van groot belang om op het water maximaal te kunnen genieten. De DF100B, DF70A en DF90A zijn daarom optimaal geïsoleerd voor een zeer laag geluidsniveau. De motoren zijn zelfs zó stil, dat ze met een extra startbeveiliging zijn uitgerust. Dit voorkomt dat de motor gestart kan worden terwijl deze al draait! Suzuki heeft bovendien een traploos instelbare tiltbeveiliging toegevoegd, waardoor de motor niet verder gekanteld kan worden dan tot een vooraf ingesteld punt.
Om de lichte en compacte bouw mogelijk te maken is een geheel nieuw 1.500cc viercilinder motorblok met dubbele bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder als basis toegepast. Door het gebruik van een “offset” aandrijfas is het zwaartepunt verder naar voren komen te liggen en is een nog compactere bouw mogelijk gemaakt. Ook het gewicht is verder teruggebracht door de toepassing van een lichtgewicht motorbehuizing en staartstuk. De nieuwe DF100B weegt hierdoor slechts 157 kg en is daarmee de lichtste buitenboordmotor in zijn categorie.
Model | DF100B / DF90A / DF70A |
Staartlengte in mm | L: 508 X: 635 |
Startsysteem | Elektrisch |
Gewicht in kg | L: 155 (DF100B: 157) X: 160 (DF100B: 161) |
Type motor | DOHC 16-kleppen |
Brandstofsysteem | Multi Point Sequentiële Elektronische Brandstofinjectie |
Aantal cilinders | 4 |
Cilinderinhoud in cm3 | 1.502 |
Boring x slag in mm | 75 x 85 |
Maximum vermogen in kW | DF70A: 51,5 DF90A: 66,2 DF100B: 73,5 |
Maximaal toerental in t.p.m. | DF70A: 5.000-6.000 DF90A: 5.300-6.300 DF100B: 5.700-6.300 |
Besturing | Afstandsbediening |
Inh Oliecarter in liters | 4.0 |
Inh Brandstoftank in liters | - |
Ontstekingssysteem | Volledig getransistoriseerd |
Lichtspoel/wisselstroomgenerator | 12V 27A |
Motorophanging | Silentblocks |
Trimwijze | Power Trim en Tilt |
Overbrengingsverhouding | 2.59:1 |
Schakeling | Vooruit-Neutraal-Achteruit |
Uitlaatsysteem | Door de propeller |
Propellermaten in inches | DF70A: 13" 25" DF90A: 13" 25" DF100B: 13" 23" |
Uitrusting:
|
|